Skip to main content

Üdvözöljük!

Weboldalaink a Citroën felső-középkategóriás autójáról, a BX-ről szólnak, elsősorban olyan tulajdonosoknak, akik nem félnek némi karbantartási és szerelési munkát saját maguk elvégezni az autójukon. Bár nyilván minden ilyen tulajdonosnak van szerelési kézikönyve (mint például a Maróti—Godai Könykiadó kézikönyve vagy az angol Haynes kiadó 908-es kötete), sok kérdésről mégsincs szó ezekben a könyvekben. Bár leírják a különböző alkatrészek, ki- szét- és visszaszerelését, de gyakran hiányzanak belőlük a problémakereséshez kapcsolódó ötletek. A legtöbbször egyszerűen az alkatrészek cseréjét javasolják, pedig van jó néhány alkatrész, amelyeket kis odafigyeléssel, kézügyességgel és elhatározással meg is lehet javítani.

A legtöbb tanácsunk és ötletünk — például a befecskendező rendszerekkel, a dízelmotorokkal, olajokkal és általános karbantartással kapcsolatosak — nemcsak a BX, de más Citroën modellek esetében is jól alkalmazhatók. Ezen túlmenően egyre több a kifejezetten az XM-mel foglalkozó oldalunk is.

Megpróbáltunk összegyűjteni olyan hasznos ötleteket és tanácsokat, amelyek segíthetnek Citroën-rajongó társainknak a legtöbbet kihozni autójukból, minél kisebb karbantartási költség mellett. Azt is leírjuk, hogy miként szerelhet be csak nagyobb felszereltségű modelleken található extrákat (például vízhőfokmérő műszer, automata vezetőoldali elektromos ablak, első ködlámpa, fényszóró bekapcsolására figyelmeztető jelzés), és még olyan extrákét is, amelyek egyik BX-en sem voltak gyárilag (ablakmosó-szintjelző). Ezen túl még néhány meglévő rendszer módosítását is leírjuk (például a digitális óra megvilágításának módosítása, a kombi modellek hátsó fék- és ködlámpájának felcserélése, az irányjelző-visszakapcsoló automata kiiktatása).

Természetesen, ez a gyűjtemény sem lehet teljes, ezért kérjük, hogy ossza meg velünk az ötleteit.

Ha most vette meg BX-ét, vagy még csak gondolkodik rajta, nézze meg a Karbantartásról szóló oldalt.

Folyik a weboldal magyarítása. Még sokhelyütt angol szöveg található a magyar menüpontok mögött is, de ahogy folyamatosan haladunk vele, idővel egyre több és több lesz a magyar szöveg. Addig is köszönjük a türelmet és érdeklődést.

The Citroën Technical Guide

Željko Nastasić and I are proud to present the Citroën Technical Guide. This book, available in PDF format, describes the functioning of all systems of interest in our Citroëns, from the early days of the DS until the most recent incarnation, the C5.

It is not a service manual, thus you won't find detailed circuit diagrams or repair procedures inside. Instead, it contains schematic illustrations and detailed descriptions of the various systems. It is not a mere compilation of excerpts from various books and brochures: it is a standalone guide written from ground up.

To help the reader understand every small detail, we decided to provide our own illustrations across the whole book. The figures appearing in service manuals, mostly copies of original Citroën technical illustrations of actual components or systems, often bury the main principles of operation under small and irrelevant details. In contrast to these, our illustrations are simplified, colored schematic diagrams focusing on the important concepts, not on the exact location of every single bolt or pipe.

Nem találta meg, amit keresett?

A Blair Anderson indította Citroën-levelezőlisták már jó pár éve a OneList szolgátatóhoz költöztek. Később, bár a listák nem mozdultak a helyükről, a szolgáltató igen: előbb eGroups lett belőle, majd a Yahoo! Groups. A BY-levelezőlistára közvetlenül levélben is feliratkozhat, de felkeresheti az lista közösségi oldalát is. A BX-én kívül számos egyéb levelezőlista foglalkozik különféle Citroën-modellekkel.

Apróbetűs rész

Minden óvintézkedést megtettem, hogy az itt közreadott információk pontosak legyenek. Ennek ellenére nem vállalhatok felelősséget az esetleges károkért és problémákért, amelyeket az itt talált adatok és információk felhasználása okoz. Mielőtt bármilyen karbantartást, szerelést vagy módosítást végez, mérlegelje annak kockázatát.

Biztosan egyetért azzal, hogy egy ilyen oldal elkészítése és karbantartása jelentős munkával jár. A legkevésbé sem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy az összes itt található adat a saját ötletem vagy szerzeményem. Ahol tudomásom volt róla, mindenhol feltüntettem az eredeti forrást. Ha valami olyat talál, ami jogosan a szerzői jogait sérti, kérem, tájékoztasson.

Hasonlóképpen, a célom pusztán a Citroën BX-es közösség segítése volt. Éppen ezért nem is szeretnék semmilyen komoly szerzői jogi védelmet érvényesíteni az oldalon található információk felett. Can azért néhány dolog, amire szeretnék mindenkit megkérni (vagy előírni, ha így jobban tetszik): először is, ne készítsen másolatot az egész anyagról egy másik weboldalon. Az itt található adatokat folyamatosan bővítjük és fejlesztjük, és kevés értelme lenne annak, hogy az anyag számos, egymásnak akár ellentmondó változata keringjen a világhálón. Ha úgy érzi, hogy felhasználóinak az itt található információk hasznosak lehetnek, helyezzen el egy erre az oldalra mutató linket (URL: http://citroen.tramontana.co.hu, cím: Citroën BX Do-It-Yourself [with XM Pages]). Ezt a logót használhatja: