Szivárgások a hűtőrendszerben

Kerülje el hűtőtömítő adalékokat (Holts Radweld és hasonlók). Többet árthatnak, mint használnak: mind a fűtőtestet, mind a motoron belüli kis réseket eldugíthatják. Inkább alaposan és megfelelően javítsa a hibát.

Először is, keresse meg a szivárgás helyét. Keressen fehéres lerakódásokat, látható nyomokat a tömlők és a csatlakozások környékén. Ha egy tömlő elrepedt, cserélje ki (útközben használhat tömlőjavító-készletet, de hazaérve cserélje ki a tömlőt). Ha a fűtőtest szivárog, cserélje ki vagy javítsa meg.

Ha a hűtőn talál lyukat, használjon Loctite Quick Solder Radiator Repair vagy hasonló terméket. Úgy néz ki, mint a gyerekek gyurmája, de két komponensből áll. Mikor a két komponenst összegyúrja, puha anyagot kap, amelyikegy óra alatt teljesen kikeményedik. Ezzel tömítse a lyukat kívülről, és várja meg míg megszilárdul, mielőtt újraindítja a motort. Mivel külső anyag, és a motor elindítása előtt amúgy is meg kell várnia, míg megszilárdul, ez a megoldás nem veszélyes magára a hűtőrendszerre.

Vagy keressen egy hűtőspecialistát, aki egyszerűen megforrasztja a szokásos módon. Még ez is lényegesen olcsóbb lehet, mint egy új hűtő…

Gyakori hiba az üzemanyag-előmelegítő szivárgása a termosztát O-gyűrűs tömítésénél. Hasonló alkatrész van a CX 2,2 és 2,5 dízel, 2,5 turbódízel (I. és II. széria), mint a BX 17/19 D motoroknál. A motor váltó felőli oldalán található, és közvetlen kapcsolatban van a hűtőfolyadékkal. A szivárgás miatt az üzemanyag állóü motornál visszafolyik a tartályba, járó motornál pedig buborékok jutnak az üzemanyagba. Nyomásteszt nem mindig mutatja meg a hibát, mert a termosztát zárt helyzetben összenyomja az O-gyűrűt, és ideiglenesen jól tömíthet.

Árulkodó jel, ha a motor ugyan az első pöccre beindul, de pár másodperc múlva megáll, és nem is indul addig újra, míg a szűrőn található kézi pumpával fel nem pumpálja a gázolajat. A Citroën nem árul javítókészlet az O-gyűrűhöz, és nehéz is hozzáférni. Az egész előmelegítő viszont nagyon drága, és azt sok munka kicserélni. Vásárolhat azonban azonos méretű O-gyűrűt bármelyik szakboltban.

Figyeljen arra, hogy a Lucas, a CAV és a Rotodiesel adagolók nagyon érzékenyek a gázolajban lévő buborékokra, amik akár teljesen megakadályozhatják a működésüket. A jelenség néha csak apró, de néha igen jelentős is lehet: problémák lehetnek az alapjárattal (alacsonyabb és magasabb is lehet a normálisnál), és időnként magától rendbe is jöhet. Az is megtörténhet, hogy nem esik 2000 1/perc alá a fordulatszám.