Ablakmosófolyadék-szintjelző

Igen, sokkal logikusabb lett volna, ha a gyárban egybeépítik a két tartályt, hiszen a hátsó ablakmosót sokkal ritkábban használjuk, mint az elsőt, és ezért az még általában tele van, mikor az elsőé már kiürült. De segíthetünk a dolgon, ha összekötjük magunk a két tartályt. Fúrjon mindkét tartály oldalára a fenékhez közel egy-egy lyukat. A lyukakba tegyen egy-egy banándugóaljzatot (megfelelő rugalmas szigetelő alátéttel vagy szilikonos tömítőanyaggal). Húzzon egy műanyag tömlőt a két banándugóra, hogy a két tartályból egy közlekedőedényt képezzen. Érdemes merev falú tömlőt használni, hogy a tartályok közötti térben tárolt flakonok és egyéb tárgyak ne nyomhassák össze.

Így megkettőzött tartálytérfogat mellé elkelhet egy szintjelző is. A National Semiconductor gyárt kifejezetten folyadékérzékelős rendszerekhez szánt integrált áramköröket (LM 1830):

Ez az áramkör vezetőképes folyadékok szintjét tudja mérni. A vegytiszta víz nem vezeti az áramot, de a csapvíz (különösen az ablakmosó folyadékkal kevert víz) már igen. Kijelzőnek célszerű LED-et (világító diódát) használni, mert akkor nem is szükséges a jelöltnél több alkatrész (ha izzót akarna használni, akkor még szüksége lenne egy kondenzátorra a 9. láb és a föld között).

A legtöbb esetben talál még üres, nem használt jelzőlámpát a műszerfalon (kézi szívató, ABS, motorhibajelző, katalizátorjelző, ezek többnyire a sebességmérő négy sarkában helyezkednek el). Ha minden egyéb visszajelző foglalt, akkor is felhasználhatja az első fékbetétek visszajelző lámpáját, mert pár év után ez a visszajelzés már úgysem működik megbízhatóan. Ahogy említettük, használhat izzót is, de sokkal célszerűbb egy fehér színű (színtelen) LED, az izzótartó foglalatába beszerelve. Mivel a LED-ek érzékenyek a polaritásra, ezért oda kell figyelnie, hogy melyik állásban teszi be a műszerfalba.

Szüksége lesz még egy szondára is a tartályban. Messze a legegyszerűbb megoldás egy közönséges jack-dugó (fejhallgatódugó). Egy megfelelő átmérőjű műanyag cső végébe ragassza bele a dugót szilikonos ragasztóval, majd rögzítse egy megfelelő méretű, a tartály tetejébe fúrt lyukba úgy, hogy a dugó hegye éppen a kívánt szintmagasságig érjen le. Amint a folyadékszint a beállított magassági szint alá csökken, a folyadék többet nem köti össze a dugó két érintkezőfelületét, és a fényjelzés világítani kezd a műszerfalon.

Az áramkör többi részét egy kis műanyag dobozban (elektronikai boltokban kapni ilyen szerelődobozokat) a tartály tetejére vagy a közelében a motortér falára rögzítve helyezheti el. A szükséges vezetékeket a szivattyúéval együtt vezetheti be az utastérbe. Az áramkört a gyújtáskapcsolóval kapcsolt 12 V-ról érdemes táplálni, sőt, még jobb, ha közvetlenül a szivattyú tápfeszültségéről teszi, mert így csak akkor jelez, amikor az ablakmosót ténylegesen használja.