Kemény rugózás

Ha másik Citroënből ül át a BX-be, különösen, ha CX-ből vagy DS-ből, alighanem csalódott lesz. A Citroën – egyrészt, hogy helyet spóroljon a motortérben, de gazdaságossági megfontolásokból is, hogy a Peugeot-val közös alkatrészeket alkalmazhasson —, áttervezte az első felfüggesztést. A hagyományos felfüggesztés háromszög alakú lengőkarokból állt (a munkahengerek és a kerekek a háromszög átellenes csúcspontjaira rögzítve), míg az új rendszer McPherson-gólyalábakat használ (a munkahengerek és a kerék azonos pontra csatlakoznak). A későbbi modelleken (XM és Xantia) sokkal fejlettebb, számítógéppel vezérelt felfüggesztéssel rendelkeznek, amelyik egyszerre nyújt kényelmet és stabilitást. Mindegy, hogy mit próbál, a BX, sajnos, lemarad ezen korábbi modellek menetkényelme mögött.

De ha korábban nem Citroënt vezetett, és ennek ellenére sem elégedett a menetkényelemmel, akkor valami nincs rendben a felfüggesztéssel. Ellenőrizze a gömbök állapotát, az LHM szintjét és állapotát (új korában neonzöld, a sárgás szín elhasznált folyadékra utal). Ha a belső szűrőt már piszkosnak találja, érdemes átöblítenie a rendszert a Hydraurinçage mosófolyadékkal. Ha szükséges, állítsa be a magasságszabályzókat, állíttassa be a futóművet és egyensúlyoztassa ki a kerekeket. A felfüggesztés más elemeinek hibája (megszorult gólyalábak, kopott vagy tönkrement hátsó csapágyak) is nyilvánvalóan befolyásolhatja a menetkényelmet.

Abban az esetben, ha a felfüggesztés tökéletesen működik, akkor is még két tényező befolyásolja a menetkényelmet. Az első a gumiabroncsok kiválasztása. Óriási különbségek vannak az abroncsok között, a Citroënek Michelin abroncsokkal a legjobbak. Nem elsősorban azért, mert mindkettő francia, hanem mert ezek lágyabb kivitelűek. Brij Dogra leírja a weblapján, hogy a Malajziába importált GTi-ket a helyi előírások miatt Dunlop gumikkal szerelték. A kereskedő azt tanácsolta a vevőknek, hogy cseréljék vissza az abroncsokat Michelinre, így visszakaphatják az elveszett kényelmet (habár a GTi-knek a nagyobb teljesítményük miatt gyárilag keményebb a felfüggesztésük). Ellenőrizze a megfelelő keréknyomást is.

A másik tényezőnek kisebb a befolyása, de mégis sokkal többi, mint azt sok autós képzelné: az ülések beállítása. A kárpitozás lengéscsillapító hatása az autó felfüggesztéséhez lett méretezve. A kopott, kiült ülések elvékonyodnak, elvesztik a rugalmasságukat. Megfelelően beállítva megfelelően alátámasztják a combokat és a csípőt, ez csökkenti az elfáradást és a legkomfortosabb ülést biztosítja. Természetesen ez a tényező kevésbé jelentős, mint a felfüggesztés többi része, de azért érdemel némi odafigyelést; arról már nem is beszélve, hogy milyen csúnya egy kikopott ülés… A legegyszerűbb megoldás vásárolni egy új ülőpárnát keresni a bontóban (az első ülések felcserélhetők, az utasoldali általában lényegesen jobb állapotban van, mint a vezetőoldali, ezért próbáljon meg egy ilyet vásárolni). Alternatívaként vásárolhat 1, 2 vagy 3 centi vastagságú szivacslapokat is, és ezzel kitömheti a kárpitozást (pótolva az elkopott eredetit). A szivacslapokat szorosan illeszkedő méretűre vágja tegye a helyükre, így nem tudnak egymáson elmozdulni. Nem kell szétszerelnie az ülést, csak alul tegyen be új szivacsot, ezzel az egész ülőfelületet megemeli.