Üdvözöljük!

Weboldalaink a Citroën felső-középkategóriás autójáról, a BX-ről szólnak, elsősorban olyan tulajdonosoknak, akik nem félnek némi karbantartási és szerelési munkát saját maguk elvégezni az autójukon. Bár nyilván minden ilyen tulajdonosnak van szerelési kézikönyve (mint például a Maróti—Godai Könykiadó kézikönyve vagy az angol Haynes kiadó 908-es kötete), sok kérdésről mégsincs szó ezekben a könyvekben. Bár leírják a különböző alkatrészek, ki- szét- és visszaszerelését, de gyakran hiányzanak belőlük a problémakereséshez kapcsolódó ötletek. A legtöbbször egyszerűen az alkatrészek cseréjét javasolják, pedig van jó néhány alkatrész, amelyeket kis odafigyeléssel, kézügyességgel és elhatározással meg is lehet javítani.

A legtöbb tanácsunk és ötletünk — például a befecskendező rendszerekkel, a dízelmotorokkal, olajokkal és általános karbantartással kapcsolatosak — nemcsak a BX, de más Citroën modellek esetében is jól alkalmazhatók. Ezen túlmenően egyre több a kifejezetten az XM-mel foglalkozó oldalunk is.

Megpróbáltunk összegyűjteni olyan hasznos ötleteket és tanácsokat, amelyek segíthetnek Citroën-rajongó társainknak a legtöbbet kihozni autójukból, minél kisebb karbantartási költség mellett. Azt is leírjuk, hogy miként szerelhet be csak nagyobb felszereltségű modelleken található extrákat (például vízhőfokmérő műszer, automata vezetőoldali elektromos ablak, első ködlámpa, fényszóró bekapcsolására figyelmeztető jelzés), és még olyan extrákét is, amelyek egyik BX-en sem voltak gyárilag (ablakmosó-szintjelző). Ezen túl még néhány meglévő rendszer módosítását is leírjuk (például a digitális óra megvilágításának módosítása, a kombi modellek hátsó fék- és ködlámpájának felcserélése, az irányjelző-visszakapcsoló automata kiiktatása).

Természetesen, ez a gyűjtemény sem lehet teljes, ezért kérjük, hogy ossza meg velünk az ötleteit.

Ha most vette meg BX-ét, vagy még csak gondolkodik rajta, nézze meg a Karbantartásról szóló oldalt.